Znajdź idealne miejsce na konferencję
Najlepszekonferencje.pl Strona główna Aktualności branżowe facebook

Aktualności branżowe



XVIII Kongres Profesjonalistów PRKomunikacja w obliczu kryzysu - Kongres Profesjonalistów PR
Rzeszów
Data: 2018-01-17

Osoba odpowiedzialna za komunikację z mediami to element niezbędny podczas próby wyjścia z każdej sytuacji kryzysowej. O tym, jak prawidłowo reagować oraz co komunikować i w jaki sposób, aby zażegnać kryzys, będzie można dowiedzieć się podczas XVIII Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Spotkanie odbędzie się w dniach 19-20 kwietnia w Rzeszowie. 

Organizatorzy kongresu zdecydowali się na kontynuację tematyki poruszanej podczas zeszłorocznej edycji spotkania. Wśród prelegentów XVIII Kongresu Profesjonalistów PR znajdą się m.in. rzecznik prasowy Leroy Merlin Polska Maksymilian Pawłowski, dziennikarz III programu Polskiego Radia red. Rafał Motriuk czy rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego Filip Szatanik. Eksperci wypowiedzą się m. in. na tematy związane z procedurami zapobiegania sytuacjom kryzysowym, ale także podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie sposobów radzenia sobie z kryzysami, które przybrały na sile.

Kryzys - jak sobie z nim radzić?

Zdaniem Mariusza Sokołowskiego, prezesa R4S i byłego rzecznika prasowego Komendanta Głównego Policji, kryzys jest prawdziwym sprawdzianem dla rzecznika. Jest to czas, kiedy musi wykazać się szybkością, wiedzą, doświadczeniem, a także przygotowaniem merytorycznym. - Niekompetencja nawet w jednym z tych obszarów może skutkować poważnymi konsekwencjami, dlatego osoba pracująca na tym stanowisku musi być odporna na stres oraz posiadać szeroki zakres innych umiejętności.

Kluczowym czynnikiem większości sytuacji kryzysowych jest czas. Pozwala on zminimalizować konsekwencje kryzysu wizerunkowego. Niezwykle istotna jest dyspozycyjność, kiedy pojawia się problem - także w czasie świąt, weekendów czy w godzinach nocnych. W czasach mediów społecznościowych i innych nowoczesnych sposobów komunikacji, informacja wędruje w czasie rzeczywistym. Niejednokrotnie to właśnie pierwsze godziny stanowią idealny moment do zapanowania nad sytuacją, zanim negatywne informacje rozprzestrzenią się w internecie. 

Dr hab. Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Warszawskiego zwraca uwagę na fakt, że zapanowanie nad sytuacją kryzysową wymaga świadomego i precyzyjnego zarządzania komunikacją. Jego zdaniem nie wolno dopuścić do tego, aby ktoś inny narzucił firmie przekaz. W związku z tym konieczne jest przygotowanie osób, które będę wypowiadały się w imieniu organizacji w mediach za pomocą kluczowych przesłań, a także poprzez udzielanie odpowiedzi na pytania dziennikarzy. Brak oficjalnego stanowiska firmy stwarza mediom doskonałe warunki do tworzenia własnych przypuszczeń, a przez to szerzenia dezinformacji i pogłębiania kryzysu. Dla opinii publicznej, brak komunikacji jest równoznaczny z tym, że firma znajdująca się w sytuacji kryzysowej ma coś do ukrycia. Dlatego też istotne jest komunikowanie - zarówno poprzez media tradycyjne, jak i za pomocą portali społecznościowych. Bardzo istotny jest także PR wewnętrzny. Wszyscy pracownicy powinni być dobrze poinformowani o sytuacji przedsiębiorstwa, w którym pracują. 

XVIII Kongres Profesjonalistów Public Relations odbędzie się w dniach 19-20 kwietnia w Rzeszowie. 
Aby wziąć udział w spotkaniu należy wysłać zgłoszenie, które dostępne jest pod tym adresem.


Organizatorzy: Newsline sp. z o.o., Ideo sp. z o.o
Główny sponsor: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Partner merytoryczny: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
Główni partnerzy: Alert Media Communications, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Urząd Miasta Rzeszów, Związek Firm Public Relations.



« Wróć
Partnerzy