Znajdź idealne miejsce na konferencję
Najlepszekonferencje.pl Strona główna Aktualności branżowe facebook

Aktualności branżowe



Kryzys wizerunkowy i media - Kongres Public Relations 2018Kryzys wizerunkowy i media - Kongres Public Relations 2018
Rzeszów
Data: 2017-12-19

Dokładnie za 4 miesiące, 19 kwietnia 2018 roku, w Rzeszowie rozpocznie się największe spotkanie praktyków public relations w Polsce - Kongres Profesjonalistów Public Relations. Motywem przewodnim kongresu będzie kryzys wizerunkowy. 

Podczas ostatniego kongresu, który odbył się w kwietniu br., tematy związane z kryzysami wizerunkowymi cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Badania przeprowadzone w trakcie trwania ostatniej edycji spotkania pokazały, że zarządzanie kryzysowe uznawane jest za jedną z najważniejszych sfer zawodowych PR. Dlatego właśnie organizatorzy kongresu postanowili zgłębić to zagadnienie podczas kolejnej edycji. 

Potrzebę rozmowy na temat sytuacji kryzysowych w PR potwierdzają ostatnie głośne wydarzenia, które w tym roku elektryzowały branżę. Kłopoty wizerunkowe firmy Maspex związane z reklamą napoju energetycznego Tiger to idealny przykład kryzysu wizerunkowego, który miał miejsce w ostatnich miesiącach. Kontrowersyjna grafika ukazała się w mediach społecznościowych 1 sierpnia, czyli dokładnie w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Szeroko komentowana reklama przyniosła firmie liczne straty finansowe oraz wizerunkowe. Efekty kryzysu dotknęły także spółkę PGE, która wykorzystała wizerunek powstańca do swojej reklamy. Odbiorcy zarzucili firmie nietaktowne wykorzystanie tematyki patriotycznej w celach promocyjnych oraz brak wyważenia przekazu. 

- Pomimo, że wiedza na temat kryzysów stale rośnie, wciąż dochodzi do wizerunkowych lapsusów, w które czasami trudno uwierzyć. Co prawda nie zawsze można dokładnie przewidzieć, kiedy i z jakiego powodu pojawi się problem wizerunkowy, ale dysponując odpowiednią wiedzą można skutecznie mu zapobiegać oraz – gdy już do kryzysu dojdzie – niwelować jego negatywne skutki – mówi dr hab. Dariusz Tworzydło, organizator Kongresu.

Kongres Profesjonalistów PR jest największym wydarzeniem skupiającym ekspertów i specjalistów branży PR. Co roku od 15 lat gromadzi ponad 300 uczestników zainteresowanych tą tematyką. Kongres jest także idealną okazją do spotkań i rozmów na aktualne tematy w gronie rzeczników prasowych, dziennikarzy, a także marketingowców i praktyków public relations z wieloletnim doświadczeniem. Każdego roku podczas kongresu odbywa się również panel praktycznych warsztatów, dzięki którym uczestnicy mogą poszerzyć swoją dotychczasową wiedzę i nabyć praktycznych i przydatnych umiejętności.

Aby wziąć udział w Kongresie Profesjonalistów Public Relations 2018 należy wysłać zgłoszenie, które dostępne jest pod tym adresem. Do końca roku obowiązuje cena promocyjna.


Organizatorzy: Newsline sp. z o.o., Ideo sp. z o.o
Główny sponsor: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Partner merytoryczny: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego
Główni partnerzy: Alert Media Communications, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Urząd Miasta Rzeszów, Związek Firm Public Relations.



« Wróć
Partnerzy