Znajdź idealne miejsce na konferencję
Najlepszekonferencje.pl Strona główna Aktualności branżowe facebook

Aktualności branżowe



Sytuacja polskiej branży public relationsSytuacja polskiej branży public relations
Rzeszów
Data: 2017-11-13

Public relations to dziedzina, która w Polsce wciąż znajduje się w fazie wzrostu, ale jego dynamika nie jest na wysokim poziomie - jest to jeden z wielu wniosków wynikających z badań przeprowadzonych wśród specjalistów i ekspertów od PR. Szczegółowe wyniki badania zostaną zaprezentowane w ramach raportu "Analiza kondycji branży public relations". Prezentacja odbędzie się 24 listopada na Uniwersytecie Warszawskim podczas seminarium dotyczącego stanu PR w Polsce. 

Najnowsze badania pokazują, że specjaliści zajmujący się na co dzień tematyką rublic Relations oceniają jej jakośc przeciętnie. Kondycja polskiego PR jest stabilna, ale wciąż istnieją sfery, które wymagają usprawnień. Eksperci i specjaliści definiowali kondycję public Relations opierając się na 10 skłądowych wymiarach, które można było ocenić w siedmiostopniowej skali. Wśród wymiarów uwzględiono m.in. wartość rynkową branży, rozwój branży, jakość usług agencji, dostępność profesjonalnej kadry, poziom systemu kształcenia czy etyczny wymiar działań PR. Na podstawie tych wytycznych ustalono, że wskaźnik kondycji polskiego PR wynosi 57%. 
 
Osoby biorące udział w badaniu uznały, że najlepiej wypadają kwestie związane z rozwojem branży oraz z zapotrzebowaniem na usługi z zakresu public relations i otrzymały notę powyżej 5 w skali od 1 do 7. Oznacza to, że zdecydowana większość specjalistów zajmujących się PR zauważa rozwój tejże branży w Polsce. Ulega ona profesjonalizacji, co z kolei przekłada się na zwiększenie świadomości przedsiębiorców, którzy coraz częściej decydują się na korzystanie z usług public relations. 

Jednak wyniki badań pokazują także sfery, które wymagają usprawnienia. Ankietowani wskazali, że największą przeszkodą dla rozwoju polskiego PR są niedobory w systemie kształcenia. Zdaniem ekspertów, młodzi ludzie nie są w wystarczający sposób przygotowywani do pracy w branży. Badania pokazały także, że polski klient ma raczej niską świadomość na temat zakresu działań public relations. 

Zarówno płeć ankietowanych, jak i wiek, reprezentowany sektor czy też zajmowane stanowisko nie wpłynęły znacząco na ocenę kondycji branży. Różnicę w postrzeganiu polskiego PR, choć niedużą, można zauważyć, kiedy porówna się odpowiedzi specjalistów o różnym stażu zawodowym. Najgorzej kondycję branży oceniają osoby z najdłuższym stażem (powyżej 10 lat) oraz ci, którzy dopiero stawiają w niej swoje pierwsze kroki (1 - 3 lat). Lepiej branżę oceniają osoby ze stażem oscylującym pomiędzy 4 a 10 lat. 

Celem autorów raportu jest usystematyzowanie i ocena kondycji branży, sfer zadaniowych oraz skuteczności wykorzystywanych narzędzi komunikacyjnych. Badanie przeprowadzono wśród osób związanych zawodowo z public relations, którzy uczestniczyli w Kongresie Profesjonalistów PR w kwietni br. w Rzeszowie. Raport powstał w oparciu o odpowiedzi grupy 157 osób, w której znaleźli się specjaliści i eksperci od kreowania wizerunku. 

Prezentacja całego raportu będzie miała miejsce 24 listopada na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale wymagane jest wypełnienie elektronicznego formularza zgłoszeniowego, który można znaleźć tutaj.

INFORMACJA PRASOWA



« Wróć
Partnerzy